Härlig söndag

Hade fikat på Gudstjänsten. Det gick bra, men eftersom det var en barnkörsgudstjänst så var det mycket folk, vilket är trevligt. Eftersom det var så fint väder så var jag ute och rensade lite i rabatterna när jag kom hem, fick 3 fulla säckar och 1 säck med ruttna äpplen.

Vid halv 3 åkte jag, Franz och Joel till Johanna och Mattias. Vi lämnade av de stora vid pizzerian, de ville gärna vara hemma och plugga. Hos paret Johansson fick vi en otroligt god middag, en grekisk köttfärslimpa med rotfrukter i ugn och tzatiski och till efterrätt fruktsallad med sorbet. Ja, det var så gott som det låter och det var en mycket mysig stund. Tack för det J&M!

Sen bar det direkt av till körövning. Jag var trött, men det var bra att vara med. 3 nya sånger lärdes in. Förundras varje gång över denna brokiga samling, tror jag skriver det varje gång också, men det är väldigt speciellt. Kul är det.

Kommentarer

Anonym sa…
Känner oxå att minst tre säckar med trädgårdsavfall borde ha plockats i våran trädgård i helgen, men icke...
Skönt för dej att du fått gjort det iallafall!!
Ha en bra måndag.
Kram
AnnieeG sa…
Tack själva! Var så mysigt att ha er här.

Köttfärslimpan gjorde jag som följer:
Blandade nån dl mjölk och ströbröd i en bunke, lät det svälla lite. Hackade i en rödlök och några vitlöksklyftor. Delade en dl gröna oliver på mitten, samt hackade lika mycket soltorkade tomater. Tillsatte ett ägg och blandade allt med köttfärsen + salt&peppar. Ugnen 175-200 gr ca 45 min. Kul att du tyckte det var gott! Kramar J

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen