Vården + utbildning

Jag höjde ju spec mvc så till skyarna efter mitt första möte med dem, sen har de inte lyckats imponera så mycket på mig. Missat skriva remiss, dåligt insatt i min journal osv. Skulle ta prover idag, när jag kom dit var det bara ett prov. Visst det var väl bra att jag fick det gjort, men jag tror nämligen att det var fler prover jag skulle ta så det ska bli intressant och prata med dem imorgon och höra om de missat något. Det är ju inte särskilt roligt att åka en extra vända till KS, jag springer ju liksom där hela tiden..... Däremot imponerar hjärtavdelningen på Astrid Lindgren fortfarande. Var dit efter provtagningen och lilla bebisen mår bra, har inte fått del av mina dumma antikroppar än tack och lov. De frågar hur jag mår, om jag är nervös för influensan osv. De bryr sig alltså inte bara om barnet utan om mig också, fina människor. Höll på att somna på britsen idag under undersökningen, som sker med ultraljud. Hm....engagerad moder.

Väl på jobbet igen (mannen fick vara hemma med lilleman idag) så var det som vanligt mycket att stå i. Tyckte det var bra att komma dit idag då vi skulle sätta oss i en utbildning med resebolaget. Vilken värdelös utbildning, den skulle ta 2 timmar, men tog 1 timma och 40 minuter vilket han som höll i den var förvånad över. Under denna långsamma tid fick vi lära oss boka en resa på internet. Hm...... lever vi på 2000-talet eller? Precis som att man aldrig har bokat en resa förut. Jag missade 30 minuter av denna utbildning, då jag var tvungen att gå och ringa KS, jag passade på att ta lite jobbsamtal också, så jag kunde missa lite mer......

Sitter just nu inne hos min son, som inte vill somna. Han har sovit alldeles för länge på dan idag, men med andra ord så tror jag också att han är frisk, detta är inte kul. Först satt mannen här inne och nu jag. Var tog vår gemensamma kväll vägen?

Imorgon ska kollega C och jag ha ett möte med överchefen, vd:n alltså. Tror jag är skapligt förberedd, får se var det kan leda till. Vår avdelning svajjar ju lite och mycket hamnar hos mig och C. Vi undrar om det ska vara så. Får se om jag kan redovisa någon ifrån det imorgon.

Kommentarer

Anonym sa…
Frustrerande med barn som inte sover när man själv vill det.... vet precis hur det är.
I have been there, done that...
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen