Storestorebror

Opsa Stefan Joel Hideblad, född Joelsson och har en son med Joel i mellannamn. Det är min 11-åriga äldre bror. Han flyttade hemifrån när han var 17, jag var alltså 6 år. Så ni förstår att vi kanske inte känner varann jätteväl. Jag fick lite mer kontakt med honom när han fick barn, eftersom jag alltid har älskat barn, så var det väldigt speciellt med första syskonbarnen. Vackra Sabina är 21 och busiga Daniel är 18, de har speciella platser in mitt hjärta. När Stefan och Kerstin väntade Daniel så drömde jag en natt att Stefan ringde mig och sa att de hade fått en son som skulle heta Daniel, det var inget de hade sagt innan. Lite coolt tycker jag, undra varför jag drömde det?!
Eftersom jag bodde hemma hos mamma och pappa också när mina syskon började leva familjeliv så blev det ju också att jag åkte med mina föräldrar dit de åkte. Så hälsade de på Stefan så var jag med och det var ju roligt, annars hade jag kanske inte åkt själv.
Stefan är en typisk storebror, en som kan allt, vet allt och kommer ihåg allt. Han är den som oftast är skärpt och tar ton när det behövs. Han är säljare/entrepenör/ledare/politisk engagerad/händig/huslig. Både han och min andra bror fick nog ta den manliga rollen hemma när pappa var mycket borta. Det var dem som fixade mycket, men inte bara karlagöra. Han är även duktig i köket, med barnen och omtänksam mot sin fru. Han är lite retsam, ärlig och rolig också.

Övre bilden är hans vackra fru Kerstin med.
Nedre bild - 2 syskon, nästan lika gravida.....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen