Söndagsmiddagen avklarad

Har varit på Gudstjänst och sen lagat middag. Det blev oxstek med rotfruktssauté och sen äppelpaj till efterrätt. Allt blev väldigt gott, tycker jag själv. Men även mannen och lilleman åt med god aptit. Får se om de stora är hungriga när de kommer hem, annars har jag lite matlåda också. Nu är jag riktigt trött, ska lägga mig i soffan och kommer förmodligen fastna där resten av eftermiddagen och kvällen. Del 2 av Ensam mamma söker är ju något att se fram emot ikväll efter det Notting Hill, får se om jag orkar sen den, man kan den ju utantill.

Börjar få lite mer ont i bäckenet, vet inte om det är någon slags foglossning. Det var inget jag hade när jag väntade Joel, men det är visst vanligare vid andra barnet. Jag har haft ont från v 11 eller nåt sånt, men inte så mycket som nu. Trodde ett tag att det var urinvägsinfektion eftersom det är lite värre när man är på toa. Ja, ja, det går bra, bara jag inte överanstränger mig. Har funderat på att skriva en graviditetsdagbok, men det är inget jag kommer att få nytta av, för jag tänker inte bli gravid en gång till. Däremot kan det ju vara andra som frågar, då kan det vara bra att kunna läsa om hur det var eftersom man inte kommer ihåg. Annars har de olika veckorna, som man kan läsa på nätet eller tidningar, stämt in på mig. Tisdag är det alltså v 22:

Bebisläge: Nu har barnet blivit ungefär 19cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 500g. Barnet har fått en dygnsrytm. Det både sover och är vaket. Antagligen är det som mest livligt när du vilar dig. Svettkörtlar har utvecklats och huden är inte lika genomskinlig. Naglarna är fullt utvecklade och fortsätter att växa. Hjärnan växer mycket snabbt och speciellt den del som ligger mitt i hjärnan - germinal matrix. Dess uppgift är att tillverka hjärnceller fram till att barnet är fött och försvinner sedan. Barnets hjärna fortsätter dock att växa fram till fem års ålder.

Mammaläge: Aj! Vissa kvinnor får foglossning nu när lederna i bäckenet luckras upp inför förlossningen. En trevligare nyhet är att klitoris blir mer svullen, sä välkomna alla extra härliga orgasmer!

Ja, vi får väl se..... :O)

Kommentarer

Anonym sa…
Kan bli rätt kul framöver då kanske! ;-)
Din middag lät ju förresten helt otroligt god, hade gärna varit middagsgäst igår!!
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen