Soffa eller inte

Lägger in ett inlägg mellan beskrivningarna av mina familjemedlemmar. Måste berätta lite kort om en mysig helg. Fredags tog vi det lugnt, tonåringarna var på tonårssamling, Joel fick vara uppe ett tag och ha fredagsmys med godis. Lördag städade vi här hemma ordentligt, det var skönt att få det gjort. Joel gick emellan oss och lekte och pratade, tror han mös i vardagsbestyren. Sedan åkte vi på 40+30 års firande, fick svensk/indisk mat och fika. Trevligt och gott. I stort sätt alla familjer som var där hade barn mellan 4 månader och 4 år, så det var livat. Efter det drog jag och K vidare till Fia, som hälsade på hemma i sin lägenhet. Mannen och lilleman fick skjuts av A hem. Vi hade en mysig tjejkväll, 7 tjejer, med mycket snack och skratt.

Idag har vi varit i kyrkan, det var nying och scoutinvigning. Jag vet aldrig riktigt vad jag känner inför det, eftersom jag själv är uppvuxen med det. Det är ju mysigt på ett sätt. Åkte direkt till Mio efter kyrkan och hittade soffan och fåtöljen jag vill köpa, men nu vet jag inte hur vi ska göra. Ska vi lägga pengar det nu?!?!?! Är det bättre att köpa ny soffa när barnen blivit lite större?!?!?! Vi har bara haft begagnade soffor och det vore roligt med nytt, plus att jag sitter rätt dåligt i våra gamla. Mio har ett erbjudande på detta t o m imorgon, alltså måste vi bestämma oss NU. Aaaaaa..... Ja, vi får väl se. Det kommer ju också nya erbjudanden.

Kommentarer

Anonym sa…
Helt min smak, förstår att ni är sugna.
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen