Slasktratt

Jag och kollega C började skratta åt det vi tycker är så jobbigt med vårat jobb idag. Vi är företagets slasktrattar, det är hos oss man lämnar det som man själv inte hinner eller vill ta tag i och service fixar ju allt. Det är ju ändå vår inställning att vi ska vara serviceminded och tillmötesgående, men när vi inte har resurser eller vet var vi i vår tur ska vända oss är det inte lätt. Senaste veckorna har både hon och jag suttit med nya ärenden hela tiden, ärenden vi får via telefon eller mail från kunder, underentrepenörer eller internt. Det händer aldrig att vi bara kan ringa ut eller maila ut ett ärende, vi får alltid en motfråga eller ärendet tillbaka i våra händer, då vi får försöka lösa det på annat sätt. Vi släpar så med ekonomi och administrativa saker så jag ska se om jag kan jobba lite hemifrån nu. Någon som är sugen på mitt grav. vick? :O)

Kommentarer

AnnieeG sa…
ang ditt inlägg "inte alltid lycklig", vad befriande det är att läsa/höra nån som kan säga en sån sak, det är nästan lite tabu eftersom en graviditet "ska" vara allmänt rosa-molnig och fantastisk. Du känns alltid så ärlig och rak, det är skönt. Håller med om att bloggar är ett bra sätt att få reda på vad ens vänner har för sig... :-) Kramar!!
Anonym sa…
Jag kanske ska ta ditt grav.vick? :-) Om min älskling behöver en egen slaskhing kan hon komma till mig <3 Puss puss kram.. Din F

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen