Sjukstuga

Jag och lilleman är hemma idag. Det är han som är förkyld, snörvlar och hostar. Det är jobbigast för honom på natten. Han har ingen feber direkt så jag hoppas att det inte ska bli så längvarigt. Jag är lite småhängig jag med, främst ont i halsen. Varför finns det inget som är bra mot halsont? Olika värktabletter kan ta bort huvudvärk och annan värk i kroppen, men inte halsontet, segt. Jag häller i mig honungsvatten, det lindrar för stunden, men det tar inte bort någonting.

Just nu är det mycket barntv, men det är enda sättet att få lilleman lugn, annars är det full fart på honom. Han skulle helst vilja ut och hoppa studsmatta. Jag är tröttare än honom. Vi får väl se vad vi hittar på, igår spelade vi lite spel och lekte med lera.

Kommentarer

Anonym sa…
Mina tjejer gillade att göra potatistryck med målarfärg när de var sjuka och inte orkade med så mkt.
Hoppas ni kryar på er snart!
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen