Inte alltid lycklig

Ni anar inte hur mycket positiva reaktioner man får när man är gravid. Det är ju jättekul att man får dom plus att folk gläds med en, men det är inte alltid så roligt. Man kan ju må fruktansvärt dåligt, det gör ju inte jag, jag har ju turen att må bra hela tiden. Fast man behöver inte bara må dåligt fysiskt, det kan ju vara psykiskt också. Det måste vara väldigt jobbigt att möta alla positiva reaktioner om man är nere i en depression själv. Jag är inte deprimerad, men jag är inte överlycklig heller. Nu vet jag vad jag ska gå igenom längre fram och det är inget jag ser fram emot. Smärta, tiden efter med spädbarn, trötthet, värk, blödningar och många andra fysiska besvär, sen ha ungdomar som hänger i soffan hemma. Jag vill inte..... En kollega sa till mig här om dagen ang min graviditet "vad roligt för dig, du som har längtat så". Hm... jag upplever inte att jag har längtat direkt. Visst jag har haft 3 missfall, så det var aktuellt med ett syskon till Joel, men jag kände mig samtidigt väldigt nöjd med Joel. Ja, ja. Folk får tro och tycka och glädjas med mig, det är ju jättehärligt. Sen känns vissa dagar så här och andra mer spännande.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen