Trots

Har haft en skön helg, precis vad man önskade. Fredagkväll blev god mat med mannen, tjejen och lilleman. Tjejen har varit så duktig, städat och rensat sitt rum, så hon har trivts i rummet sen med tända ljus och Twillight. Bodde hos en kompis i natt.

Lördagen var det ju fantastiskt väder här i Stockholm, njöt på altanen och fixade sen med lunch innan 40-årsfirande. Det var väninna K som blev 40 och där var det många välkända ansikten på fika. Roligt att träffa alla. De bjöd på riktig kakbuffé och smarriga tårtor. Mmmm, riktigt lyxfika. När vi kom hem blev det varma mackor och sen friidrott och film.

Idag trodde jag att vi vaknade till regn, men det har inte regnat på hela dagen utan blåst rejält. Luften ute var skön, men jag har tillbringat mycket tid inne. Min lille son är i trotsåldern nu och det är så jobbigt när man är gravid också. Han ska inte göra alls vad man säger. Han kan dra fram en massa leksaker, sprida ut det och sen inte leka med något. Suck. Men han är duktig på att vara med och städa tack och lov. Han har varit så duktig på att pussla tidigt, men nu drar han ut alla bitar och sen bryr han sig inte. Hm.... Kvällarna har väl aldrig gått riktigt bra och det är inte lättare nu när han vägrar göra som man säger. Fast ikväll gick det ganska bra, skönt eftersom mannen är ute på en MC tur. Ska krypa upp i soffan igen med en bok. Nu har jag börjat läsa en av Mari Jungstedt, har inte läst något av henne förut, men den här verkar bra. Det är härligt med böcker.

Kommentarer

Anonym sa…
Vilken bok är det du läser? Har läst en del av henne och gillat dom mycket.
Kram Gilla
Tina sa…
Den första: "Den du inte ser" tror jag den heter. / Tina

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen