Ledig, 5 år och city

Var till spec mvc igår, ett värdelöst besök, förstår inte vad jag gjorde där. Det tog 2 timmar från jobbet med och vi som har massor att göra på jobbet, snacka om att det blir en stressfaktor. Jag fick träffa en ny läkare, som inte var insatt i mitt fall, min sjukdom eller vad jag har gjort för besök. Hon frågade inte hur jag mår eller hur det går med undersökningarna, suck. Frågade barnmorskan efteråt om det brukar vara såhär, nej hon förstod inte riktigt varför det blivit så.... Tröttsamt, men jag var kvar på jobbet 2 timmar extra på kvällen så jag fick lite gjort eftersom jag är ledig idag också.

Dagmamman har stängt och mannen och jag har 5-årig bröllopsdag. Så vi passade på att ta ledigt båda 2. Än så länge har vi tagit det lugnt och myst här hemma. Vi ska senare åka in till stan, äta ute på fin restaurang och bo på hotell. Det ska bli jättemysigt. Lilleman följer med oss, det gör inte mig någonting, det är bara mysigt. Det är inte så ofta det bara är vi 3 därför blir det lite extra när det blir så. Imorgon tänkte vi strosa runt lite på stan, fika och äta. Jag vill också in i några affärer som vi inte har här ute. Vero Moda inne i Pubhuset har nämligen mammakläder, ska bli kul och se vad det är.

5 år, en kort och lång tid, mysig, jobbig, utvecklande, lycklig och lärorik. Jag älskar mannen min, han är så lyhörd, omtänksam och kärleksfull. Tänk att jag fick chans att träffa honom och han en andra chans att träffa mig :O). Jag tackar Gud för honom och för att vi har varandra. Jag hoppas vi ska få många många år tillsammans. Det kanske inte blir 50 som min mamma och pappa har i år, men vi siktar ditåt.

Kommentarer

Camilla S sa…
Grattis Tina och Franz, på bröllopsdagen! Läste på FB att du skulle vara ett dygn i city och tyckte det lät lite udda. Nu förstår jag. Njuta av allt det fina du har.

Kram C
Birgitta G sa…
Grattis båda två! Hoppas ni får en jättemysig dag tillsammans! Kram!
Anonym sa…
PUSS,min älskling! Om 5 firar vi 10.. i Paris ;-)/Din Franz
Anonym sa…
Åh, ni har ju oxå jubileum nu ja!! Har helt varit inne i mitt eget...
Stort grattis!! Låter som ni hade en härlig helg.
Hipp hipp hurra för er!
Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen