Bra sista semestervecka

Nog fick vi bästa semestervädret. Det har varit så skönt, mannen hade gärna legat lite mer vid stranden, men det blev en del syskonträffar istället. Åkte först till Säter träffade mannens familj och firade hans farmor som blev 100. Mysiga dagar. Farmor orkade med oss en halvtimma, sen somnade hon och sov är vi åkte därifrån. Hon är inte helt klar, men det var mysigt att träffa familjen och vi kunde skratta gott åt farmors kommentarer.

Sedan bar det av till Arboga, till mina föräldrar. Gjorde ett stop i Viksberg, träffade en familj och fick mat och fika. I Arboga fick vi en dag vid stugan och Högsjön, Ekbacksbadet och sen planering inför bröllopsfesten. Syster Marita gifte sig på en flotte, det var bara föräldrarna som var med. Sedan fick vi vara med på festen. Det var runt 80 gäster och den hölls på logen, med logdans och allt :O). Det blev en jättelyckad fest. Vi höll tal och dansade och åt en massa god mat. Jag fixade och sprang runt lite, men var ovanligt pigg. Fick med mina syskon och syskonbarn och den nyblivne svågern på en linedance, vilket var riktigt kul.

Söndagen fick jag träffa 3 av mina syskon igen vid stugan innan vi åkte hemåt, så det var också roligt att få lite tid då i solen. Det blev en lång resa hem då det var en del bilolyckor på E18, segt. Men det gick bra för jag hade trevligt sällskap av min väninna F, som har pojkvän i Örebro och åkte hem till Sthlm med mig. Mannen och tjejen åkte mc, jag hann att förvarna honom så han tog en annan väg hem och och var hemma 45 minuter innan oss.

Idag var det en jobbdag igen. Helt ok att vara tillbaka. Har många goa kollegor och på onsdag kommer ett nytt lass....... :O). Idag hade jag bebiströjan på mig, så de inte skulle tro att jag bara ätit bullar på semestern.

Kommentarer

Anonym sa…
Så nu vet alla att man blir tjock av annat än bullar på semestern alltså!? Smidigt att tala om nyheten genom en t-shirt!
Vad fin du var på bröllopet, jättefin klänning och kofta!! Å brudparet såg oxå vackra ut!!
Linedans var ett bra drag, kul!!!
Höres!!
Kramkram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen