Vattning av grannens blommor

Inte somnade han något tidigare igår, förstår inte vad det är med min son och sömnen, det går inte ihop. Har aldrig gjort, jo på dagen skulle han kunna sova hur länge som helst om han somnar, hm... Sen vaknade han tidigt i morse, då tänkte jag att jag lägger honom tidigt på dagen så får han sova. Men han somnade inte, han låg och vila i en timma. Då fick jag åtminstone lite lugn och kunde sitta i fred och läsa lite. Just nu är han jättegnällig och vet inte vad han vill, suck. Vi blir väl trötta båda två av värmen. Ser inte fram emot en ensam kväll med honom.......

Förra veckan skulle jag vattna blommorna åt 3 grannar. Ingen av dem har särskilt mycket blommor, så det är lugnt. Den här veckan tror jag en av döttrarna mitt emot är hemma så de blommorna låter jag bli. Jag tror i och för sig att hon gör det också, hm..... Igår kväll efter kronprinsessans firande gick jag över till grannarna för att vattna. När jag springer in på baksidan på en av tomterna så hör jag ett barn som gråter och fler lampor lyser inne. Ojdå, är något barn där med sitt barn nu när föräldrarna är borta. Jag vände illa kvickt, för jag tänkte att de skulle nog blivit rädda om de sett mig på altanen.

Idag frågade jag en annan granne om de visste om någon av sönerna var hemma i det här huset. Nej, det var tomt sa ha. Jaha, då var det kanske något barn hos er som jag hörde sa jag. Ja, det var det. Där ser man. Han berättade att de skulle snart iväg till landet också och vara borta en månad. Jag var på väg att erbjuda mig att vattna, men insåg snabbt att jag hade nog tillräckligt. Tur man tänker till ibland. Han berättade att deras grannar på andra sidan, som är invandrare, som de kallar sig, sa han, är hemma i stort sett hela tiden. De är ju kristna de familjerna, sa han. Insåg sen när jag gått, vilka fördomar han hade. Dels att de var invandrare och dels att de kunde varit muslimer. Kristna kunde han lita på. Hm.... förstår inte att folk inte vänjer sig.

Kommentarer

Camilla Singh sa…
Här är det också mycket svårt att få James att sova dagtid. Blir det, så är det så sent på em. Precis som Joel, vill han då sova väldigt länge. Svårt att hitta bra rytm i den här åldern, iaf hemma.

Kram C

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen