Förbereder smått

Semestern närmar sig och jag har börjat med små förberedelser. Igår var jag och handlade solkrämer inkl after sun, shorts och linnen till killarna, foppadojjor till tjejen och mellangrabben. Till helgen ska jag växla pengar. Det ska bli sååååå skönt.

Grannen har stundentfirande på fredag så jag har tagit ner partytält och utemöbler, som de ska låna. Det gäller att hålla grannsämjan vid liv, eller hur?! :O). För mig är det en självklarhet.

Annars är det som vanligt, jobbet upp och ner...... Varför ska det vara så svårt att få struktur på ett företag, sen växer vi och då är det ändå viktigare. Precis när vi har som mest, med projekt som ska avslutas och avtal som ska göras så släcks norra Stockholm ner. Det blev en del jobb för oss, ja. Men har folk överseende för dem som jobbar hela natten eller helgen? Nej, tyvärr, de vill ha info NU och klarar INTE att vänta tills de har återämtat sig, suck suck.

Hemma är mannen sjuk, börjar själv känna lite i halsen, men sjuk ska jag INTE bli. Jag har ju snart semester. En vecka kvar i morgon.

Kul med facebook förresten, det avslöjar en del. Blev precis vän med en kollega i Helsingborg, så visade det sig att han har gift sig på alla hjärtans dag (då jag också var på ett mycket trevligt bröllop :O). Att han inte kläcker ur sig det när vi pratar utan man får läsa det på nätet. För ett par månader sen avslöjade han att barn nr 2 skulle komma i juni. Juni, det är ju snart, nu. Med andra ord det är inte lätt att få ur sina kollegor såna här viktiga saker :O). Är det för privat kanske?!?!

Nu blir det en kopp te innan läggdags.

Kommentarer

Anonym sa…
Åhh, jag vill oxå handla solkrämer och dyl. inför en utomlandsresa med familjen...
Allt planerande och fixande innan, förväntningarna, är minst lika bra som själva resan sen.
/Gunilla
Camilla sa…
Hej Tina!

Hoppas Franz piggar på sig och du står pall! Vi har ju prel. bokat er till på lördag. Verkar det funka för er, om inte sjukdom hindrar?

Kram Camilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen