Färdigpackad


Ja, nu var det klart. Så undrar man alltid om man fått med sig allt. Mannen är lite hostig, trist, hoppas miljöombytet och värmen ska få honom att bli helt frisk.


Min väska är störst och den delar jag med lilleman, den väger 15,5-16kg. Mellangrabbens 15kg, han fick ta en del spel, mannens 9 kg, tjejens har vi inte vägt än. Lillemans handbagage väger precis 5 kg, där är alla leksaker. "Jag måste ju packa mina leksaker mamma", sa han när vi höll på som mest. Jag tror det är 15 kg varje väska får väga och handbagaget 10kg, det känns mycket för ett handbagage, men det är väl för att alla resemän bara reser med handbagage (kabinväska) nu för tiden. Hoppas de inte är petiga på 0,5-1kg.......


Ska som sagt bli skönt att åka ifrån regnet. Vi flyger alltså till Alicante i Spanien, så tar vi taxi till Gran Alacant, till en affär som heter Maxcoop. Där möter en engelsk dam upp hos och tar oss vidare till huset. Spännande :O). Vi hoppas vi ska klara oss utan hyrbil, om inte får vi väl hyra.




Trevlig midsommar alla kära vänner. Får väl se om vi hittar något bål nere vid stranden.


Väderprognos:

Torsdag: Strålande sol i hela Spanien. Varmast på fastlandet: Sevilla 38º/18º. Lägsta temperaturen: Pontevedra 21º/13º.
Fredag: Soligt i hela landet.

Kommentarer

Anonym sa…
Hoppas att ni får en härlig semester! Det är ju alltid så skönt att få åka bort från alla vardagsbestyr:).

Kram Lina

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen