Promenad

Fick mig en halvtimmes promenad innan duschen, vilket var skönt. Behövde rensa tankarna lite, men kom bara på fler saker jag var irriterad på. Och eftersom jag har börjat så tänkte jag fortsätta:
- Att en halvtimmes promenad bara ger 5000 steg, det går inte bra för mig i tävlingen.
- Säljare, typiskt att jag jobbar på ett säljföretag....
- Att jag inte kan komma på vad jag skulle vilja jobba med annars;
Förskolechef - ja, visst det vore en utmaning och roligt, jag har utbildning och erfarenhet, men de verkar gå så mycket på möten och ska hela tiden vara politiker till lags.
Personal Administation - 3 års utbildning igen, nej det orkar jag inte.
Projekledare - ja, gärna, men vad ska jag projektleda?
Diakon - hm, nja.....
- Operation dagsverke, "elever som hjälper elever", säkert jättebra, men mina tonåringar hemma är inte så företagssamma. De kan inte själva komma på vad de ska göra. Får de inte pengar i bössan, då blir det vi som får betala för hon måste ha 100kr i bössan till skolan. Får de inte komma till ett företag och hjälpa till så ska han göra någonting hemma för 200kr, ja, det får vi betala. Vi kommer inte undan. Jag ger ju redan pengar till barn som behöver skolgång i andra länder, men visst 300 är väl ingenting i en svensk plånbok.....
- Att jag inte har mer pengar, ett riktigt ilandsproblem, men idag fick jag ju tycka synd om mig själv, så mycket bättre det känns.
- Att mensen blir värre med åren och efter barnafödande, suck.
- Att jag inte kan bli gravid så jag slipper mensen och jobbet ett tag....
- Ont i knä, hals eller mage.
- Chefer som läser hemmavarande-arbetstagare-vid sjukdom´s-facebook, så hon blir av med jobbet. Vaddå, får man inte göra det när man är sjuk?!?! Kanske jag missuppfattat denna historia.
- Såna som porrsurfar på arbetstid, speciellt de som får betalt från oss skattebetalare, blä.
- Folk som har åsikter om allt, förlåt, jag är nog en del av den gruppen....
- Folk som anser att de alltid har rätt, förlåt jag är nog en del av den gruppen också......

.....nej, det är nog bäst jag slutar nu. Detta blev ju lite tråkigt, men jag skyller på svullen/ond mage + irritation = PMS....... Hoppas jag klarar av att vara trevlig på jobbet imorgon, aaaaa!!!!

Kommentarer

Anonym sa…
Måste bara le åt dej!! Underbara du, det är skönt att det finns fler som klagar, mer än jag på min blogg... :-)
Jag vill höra sånt oxå vet du, livet är inte alltid på topp å det finns många korkskallar där ute!!
Kram Gilla
Anonym sa…
Ja, det är bra att du ler för det gjorde jag också. :O). / Tina
Anonym sa…
Gunilla, vad heter din blogg?

/Lina

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen