P-bot

550kr i p-böter fick jag idag på jobbet. Blä..... Vi har problem med p-platser och vi som har privat bil får inte stå på jobbets platser. Vi är några stycken som har hittat en parkering, där företaget inte finns kvar, men deras namn står på platserna. Vi har nog stått där ett halvår nu, så skönt. Men idag åkte vi dit. Tror en man i det huset ringde, vilket vi inte förstår, vi var inte i vägen för honom och hans kunder. Snarare tvärtom, våra bilar gav lite liv på den gården. Ja, ja, retligt, men slår man ut det på ett halvår så är det inte så mycket. Hoppas jag hittar en plats imorgon....

Det som retar mig mest är att 2 personer på jobbet alltis ställer sig på jobbets parkeringar med sina privata bilar. Varför får de glida i gräddfilen? För att de har nära kontakt med vd:n? Blääää. Och mitt företag skryter med att de inte skiljer på folk. Ja, just det.......

Kommentarer

Anonym sa…
Å värre blir det snart.

Då kommer det inte finnas platser till hälften av alla servicebilar ens.

Men jag vet nog vilka som kommer stå där ändå...

/Jocke

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen