Helgmenyn

Fredag kväll blev det taco i vanlig ordning, hade verkligen tänkt någonting annat, men det var gott som alltid.

Lördag: Frukost - 7 pers och jag tyckte det var riktigt mysigt och trevligt :O). Till lunchen blev det en slags grekisk sallad med tzatsiki och bröd. Em fika - rabarberpaj med vaniljvisp. Middag - grillad biff, potatissallad och sallad.

Söndag: Frukost - 7 pers denna morgon också. Lunch/middag - grillad lax, ugnstekta rotfrukter och tzatsiki (mmmm :O). Em fika - Lidl fikabröd. Kvällsmat - varma mackor.

Så kan jag då nämna att jag har gjort precis allt i köket utan hjälp......hm, vet inte helt vad jag tycker om det. Men det jag fick i gengäld var en vitmålad ytterdörr, som tidigare var fullt grön. Jag har väntat på att den ska bli vit sen vi flyttade in. Svärmor har tagit bort alla maskrosor, vilket inte var så dumt. Det är ju roligt att laga mat. Hade gärna velat vara ute lite mer i solen bara, som igår. Jag satt faktiskt ett tag och läste när lilleman sov. Idag satt jag först här i soffan på kvällen vid 20-tiden. Så det har varit en bra helg, det är roligt att få serva ibland också. Svärmor servar oss väldigt när vi är hos dem. Hon har njutit i helgen och det är skönt att se.

Kommentarer

Anonym sa…
Bra jobbat, snart kan du nog ta jobb som kock!
Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen