En lyckad långhelg

Mannen var hemma förra veckan för han mådde inte bra. Jag slutade tidigt på onsdagen och vi kom iväg vid 3-tiden till Ö-vik. Det har varit en härlig, mysig och skön helg. Familjen Mattsson var lite förkylda så de ville ta det lugnt vilket passade oss bra. När vi väl ses så är det mysigt att bara vara och umgås, ta det i barnens takt. Joel var duktig på resan, men vaken hela vägen, så han somnade sent onsdag kväll. Tack och lov sov han länge på torsdagen, men det tyckte Maja var jobbigt. Kl 6 ville hon väcka oss, vid 9 undrade hon hur många dagar vi skulle sova :O). Gulligt, då fick hon väcka oss. Hon var lätt grinig hela helgen, men hon och Joel lekte jättebra, de hade roligt, vilket är otroligt roligt.

Vi var på utflykt i bergen, men utsikt över Ö-viks skärgård. Det är vackert där uppe. Vi var på utflykt till en stor lekpark. Barnen hade roligt, ja jag med faktiskt..... Lördagkväll var jag och fru M på Michael W Smith i Swedbank arena. Jag kände mig 15 igen. Vilken 80-talstripp. Det var som att vara på scandinavium eller globen igen. Örebroare höll i det, öreboraren Magnus Spångberg spelade piano till Frank Ådahl och Örebroaren Mårten Fagré (minns ni han långa mörka från Ung ton?) skötte ljudet. Märklig upplevelse. Konserten var bra, men lite soft för min smak, hade gärna rockat lite mer.

Lång resa hem igår med mycket trafik, men det gick bra. Har haft ont i huvudet hela dagen idag. Är väldigt tacksam över våra vänner i norr och över en mycket mysig helg. En massa gott åt vi också och frossade i godis och paj :O).

Kommentarer

Anonym sa…
Vem kommer någonsin glömma han den mörke, långe, snygge karl´n.... det var ju enbart därför man envisades att åka till Örebro... iallafall jag!! :-)

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen