Cabat

En manlig vikarie frågade idag på em fikat vad jag skulle göra i helgen. Jag får svärföräldrarna på besök, sa jag. "Ni verkar vara tajta i er familj", svarade han då. Roligt att han upplever det så. Nja, vet inte om vi är så tajta, men vi tycker om att umgås. Det blir ju oftast en hel helg när det väl blir både med min och mannens familj eftersom ingen mer bor här i stan. Det är skönt när man trivs med sina föräldrar och svärföräldrar. Jag satt och diskuterade med dem under middagen, ett bra samtal, men det slutar oftast så tråkigt. Svärfar har alltid rätt och säger vi emot honom så trackar vi ner på honom, hon har det inte lätt svärmor, stackare.

Jag åkte kommunalt till jobbet idag och fick åka nercab:at med en kollega hem. Det var härligt. Mannen har skjutsat och hämtat tjejen ikväll till och från kyrkan på motorcykeln, hon njuter..... härligt :O). Nej, nu är jag trött och ska sova. Avslutar med en skön kommentar från min 3-åring. Mannen vände sin keps bakåfram: "Du é cool pappa".

Kommentarer

Anonym sa…
Fick läsa inlägget 2 gånger innan jag fattade vad du menade med "cabat".
Nedcabbat alltså?

En manlig vikarie gav en blixtbild i mitt huvud av något fjolligt nästan.
Eftersom du betonar att det är en man så tänker man direkt på att han gör något som normalt görs av en kvinna.

Sen så trackar ni svärfar och då blir svärmor ledsen.
Blir inte svärfar ledsen då, det är ju han ni trackar?

Jag tror att jag behöver en "Tina parlör" att slå i så jag förstår vad du säger ;)

/En förvirrad Jocke.
Anonym sa…
Ha, ha, försök hitta den du... :O). / Tina

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen