Ännu en härlig söndag

Jag och grabbarna var hemma från Gudstjänsten idag eftersom vi fick en del av det igår. Kan säga att jag hade min vilodag då, strosa runt i stan, vara med på Gudstjänst på Norrmalmstorg och sen promenera med 18 000 andra kristna mot Kungsan. Där stannande vi inte utan tog oss mot en pizzeria, det är vila att få slippa laga mat. Vädret var på topp så det var härligt att vara ute. Väl hemma tog jag tag i tvätten och sprejade och plockade undan vinterskorna. Så tog jag fram högtryckstätten och drog över altan.

Idag har jag fortsatt med altan, oljat in en del och utemöblerna. Jag räknar med att de ska bli vita, får se när, måste göra klart altan först. Sen var det jag som fixade middagen, grillad kyckling, rotfrukter i ugn, tzatsiki och sallad, det var riktigt gott. Nu har jag avslutat dagen med gospelkörövning och "Brottskod försvunnen".

Förresten, jag nämnde ju att Hanna Graaf såg så oförskämt fräsch ut precis när det var dags att föda. Jag kan då nämna att hon är precis som oss, nu har hon beklagat sig på bloggen, stora ömma mjölkbröst, blöder, har ont och amingshurmoner som går upp och ner. Det är nog ingen som kommer undan, eller?!

Ha en bra ny vecka vänner! Sov Gott!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen