Var det mulatt eller....?!

Min syste M har alltid använt så roliga ord, kommer hon inte på vad det heter så tar hon nåt hon tror att det heter och fel kan det bli, men också väldigt roligt. Jag märker att jag har börjat bli lite så också. För 20 år sen, minns att det var då för syster M hade sitt café i A-a. Någon kom in till henne och frågade hur det kom sig att vår mamma alltid var så brun. "Det är väl mulattsläktet" svarade min syster. Hm... det hon tänkte på var vallon :O).

Förra söndagen när vår äldste man i kören kom så var han så brun att jag kommenterade det. Då svarar han "ja, det beror på att jag är av mulattsläktet". Jag blev så full i skratt och berättade om min syster. Då säger han; "ja, men det var ju det jag menade, vallon alltså...." Ha, ha, han gjorde alltså samma grej som min syster, jag som trodde att han skämtade. Det var lite roligt tyckte jag.

Nu så är snart min lunch slut, satt inte så länge vid lunchbordet, för jag var där ensam.

Kommentarer

Anonym sa…
*Ler stort*
/Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen