Tupp i halsen

Det är måndag, Joel sov inte på dagen idag så han somnade 19.10 ikväll, p å10 minuter. Ni anar inte hur skönt det är. Jag har duschat och känner mig lite pigg. Mannen min jobbar fortfarande och tjejen ligger i sängen, hon har varit hemma idag, hängig. Grabben är i duschen och får inte sitta någonting mer vid tv eller dator ikväll då han säkert tillbringat över 3 timmar vid datorn sen han kom hem från skolan.

Jag fick en hostattack mitt under sista sången igår på mässan. Snacka om jobbigt. Bästa sången då man ger järnet, så tog jag mig igenom 2 strofer då jag gav allt fast jag kände att det var på gång, sen gick det inte mer. Jag vände mig om och försökte harkla lite, men det gick inte, det var bara att gå iväg....hm....jobbigt. Tyvärr märker jag att detta blivit jobbigare och värre nu också, denna eländiga rethosta. Det beror väl också på Sjögrens, jag skyller allt på honom :O). Alltid skönt att ha någon att skylla på. Nej, men det är sant, det är ju en del av sjukdomen, att vara torr i mun och hals. Suck. Trist att missa sista strofen på sången, men jag fick höra den istället och det lät riktigt bra. Vi är en bra kör, om jag får säga det själv. 30:e maj kl 18 har vi nästa konsert, välkommen om ni kan!!!!

Trevligt att ha hem familjen Laasonen sen efteråt, vi satt bara ute och tog det lugnt, eller sprang lite efter barnen också. På kvällen såg jag reprisen på Så ska det låta och mannen satt och dreglade på motorcyklar på blocket. Får se om det blir någon i år, det är faktiskt jag som har uppmuntrat honom lite. Nu är det snart nytt läge, sen får jag se om jag orkar CSI ikväll, men det tror jag. Jag måste ju passa på att njuta lite av ensamheten framför tv:n.

Kommentarer

Anonym sa…
Nytt läge blev det hos mej med, men jag brukar satsa på "Spårlöst" på fyran efter det...
/Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen