Steget före

Vi satt och pratade om konfettin, som slängs ut i globen efter en match eller under melodifestivalen, hur den är att städa eller om det vore roligt att ha ett sånt praojobb att hjälpa till med sånt. Dagen efter så var det den frågan på "våga fråga" på Rix morgon Zoo, "vem städare konfettin coh hur?". Roligt att få svar på frågan direkt.

Igår var det en kollega som var riktigt upprörd och arg över att vårt företag ev kommer att ha affärer med Rwanda. Jag förstår absolut min kollega, men blev lite förvånad över att hon reagerade så hårt. Samtidigt är jag glad att hon visade sin reaktion. Just då blev jag nästan arg på hennes reaktion för jag orkade inte med mer negativa människor, men som sagt, det är bra att reagera. Igår var det ett repotage om folkmordet i Rwanda i Dagen, funderar på att lägga den artikeln på vd:ns bord, få se om jag vågar.....

Idag har jag legat steget före genom att handla inför påsken. Det är perfekt att handla 19-20 i vår affär, då är det lite folk. Imorgon kommer det säkert vara fullt med folk. Jag tror inte jag behöver komplettera med något. Jag ska göra lite mat och ta med till mina föräldrar. Ska bli roligt att komma till A-a och träffa hela famlijen, men jag är också orolig för min mor att det blir för mycket för henne. Så det är inte bara med glädje jag ser fram emot helgen. Kommer säkert vara trött själv pga oron. Ja, stackars lilla mamma, om hon bara kunde slappna av lite och ta emot hjälp.

Kommentarer

Anonym sa…
Tvinga henne till en eftermiddagslur, köp en allers/allas/hemmets veckotidning och locka med.
Hoppas du får en bra helg och att mamma oxå känner att det är bra och inte bara slitsamt.
Kram kram
P.S. log över det du skrev i min blogg om våran resa framöver... du har så rätt, vi skulle ju göra detta bara vi två... men det blir troligtvis det ändå. :-)
Påsk kram Gilla!

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen