Lördag

Oj, nu är jag trött. Vi har haft städdag här hemma på gården så vi har varit ute hela dagen. Det har varit jätteskönt. Våra närmaste grannar är flitiga. Alla skulle ta bort sina gamla soptunnor idag och sätta på ny panel på förråden, det fick min man göra. Jag satte upp farthinder och klippte ner rosbuskar, sen passade jag Joel där emellan. Men han hade väldigt roligt själv, sprang runt och lekte med grannpojkaran, kul.

Jag tog med mig Joel på en cykeltur till kyrkan där det var klädbytardagar. Där fanns det massor med kläder, jag fyndade för 290 kr, kanon. Det lunch var det grillad korv, som alltis anordnas dessa städdagar. Till kvällsmat har vi köpt pizza och nu sitter vi framför Robinson. Jag är ju inte så förtjust i Robinson så jag väljer datorn. Dessa dagar är bra för grannsemjan, trevligt att prata lite mer med dem.

Igår var vi till Åsa m familj i Farsta, det var jättemysigt. Vi gick ner till vattnet och hade picknick där, gott och mysigt, sen hem till dem en stund. Pojkarna lekte jättebra och det var roligt. Imorgon kommer familjen Laasonen till vår gospelmässa i kyrkan, sedan följer de med hem hit och äter med oss. Jag tänkte göra det enkelt. Grilla kött och färdig potatissallad.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen