Långfredagen

Påsklovet blev inte riktigt som jag tänkt mig. Nej, jag hade inte påsklov, men de stora och då skulle de vara hos sin mamma. Hennes hem hade invaderas av gråsuggor, vilket självklart inte är så mysigt. Så mannen och jag hade en ensamkväll i måndags efter att lilleman hade somnat. Sen kom de stora på tis-ons. Onsdag em åkte vi och skaffade pass till barnen, lilleman ville inte mäta sig eller ta kort, vi fick leka och muta han lite så tillslut gick det. Förstår inte varför han är sån (hm…både jag och mannen var så när vi var små…). Killen gick hem till mamma efter det, men tjejen ville ha kompisar hemma hos oss.

Tordag när jag slutade kl 13 på jobbet tänkte jag att va mysigt att hämta lilleman och sen hem och mysa lite med honom, fika bl a. Men så blev det inte, när jag kom hem var det fortfarande 4 tonåringar hemma, som jag förstod inte hade ätit något. Så ingen lugn stund blev det där. Självklart är de alltid välkomna hem, det är liksom tillståndet man själv befinner sig i och vad man tänkt göra och man inte kan göra det så blir man lite låg. De gick i varje fall senare till sin mamma och vi fick en ensamkväll igen.

Nu sitter jag i bilen på väg till mina föräldrar i Arboga. Lilleman sover och det är lugnt. Idag kommer nog alla mina syskon med barn så vi kan nog bli runt 20 pers. Ska bli roligt. Ser mycket tussilago efter vägen och det är jättefint väder ute, härligt. Nu svänger vi av motorvägen och är då snart framme.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen