Efter skön söndag var det måndag igen

Var i kyrkan igår på Gudstjänst + församlingsmöte. Pratade bl a om ommålningen av kyrkan, nackdel med att ha en gammal träkyrka. Den jag växte upp i var tegel, utmärkt..... Vi, medelålders (är det verkligen vi?!) av idag har ju fullt upp med vårt eget å inte så mycket tid över att lägga på kyrkans underhåll. Så det blir lite dyrare än på den tiden våra föräldrar var medelålders då gjorde de allt själva. Funderade ett slag på om vi ska anlita svärfar, han skulle i varje fall vara billigare än vad detta blir. Bara ommålning av den vackra porten kostar 25 000:-, vi kan nog erbjuda svärfar 10... :O). Ja, det är bra att vi köper tjänsten tycker jag än att vi som nu jobbar heltid och har en massa annat ska känna att detta ligger över oss också.

Var till kyrkan på kvällen med på körövning. 5 nya, kul. Övade tre sånger de har sjungit förut, men som jag inte varit med på, en av dem är så tråkig, ingen gospel direkt, men det kan man ju inte säga som ny.

Nu är det påsklov, vilket innebär att de stora är hos sin mamma. Vi gammlingar jobbar och lilleman har varit hos dagmamman, vilket han inte har på länge. Han har nog haft mysigt och var alldeles slut, så han har somnat gott ikväll. Så nu är mannen och jag för oss själva, najs :O).

Kommentarer

Anonym sa…
Egen tid tillsammans, sån lyx!! Hoppas ni tog vara på tiden!
Kram Gunilla
AnnieeG sa…
hm, jag tänker nog vänta tills jag är minst 50 innan jag börjar kalla mig medelålders. :-) Hoppas att ni får en skön påsk! Kramar J

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen