Chokladbollar

Det blev chokladbollar också till barnen imorgon. Kan inte göra det utan att tänka på den första negern vi hade i Arboga. Han kom på 70-talet, till en missionärsfamilj. En glad och trevlig kille, som alla i stan visste vem det var. Flera av mina vänner jobbade extra på konditori Saga. En gång när P (tror jag det var) jobbade så kom han in och sa inte vad han ville ha utan stod bara där. P frågade vad han ville ha, men han stod bara kvar. Efter ett tag sa han; "men det ser du väl, det är en negerboll jag vill ha...." så skrattade han. Sån var han, han bjöd på det, härligt :O).

Igår såg jag Män som hatar kvinnor, med G och hennes syster K. Jag tyckte filmen var riktigt bra, de hade verkligen fått fram karaktärerna bra, det var många bra skådespelare. Ser fram emot att se 3:an åtminstone, men 2:an också.

Imorgon blir jag borta hela dagen. Först fikat på Gudstjänsten sen åker vi, gospelkören direkt till Kungsängen och ska träffa en kör där och sjunga/öva med dem. Kl 19 ska vi ha gemensam konsert där ute. Det blir nog roligt. Så nu är det bäst jag lägger mig så jag orkar imorgon. God natt!

Kommentarer

Anonym sa…
Ja, jag gillade filmen mycket jag med! Men minst lika mycket, eller mer, gillar jag att sitta ner och prata och äta med dej (å syrran i detta fall). Det hann vi ju oxå med i fredags! Kanon!
Glöm inte bort att ta det lugnt med Tina, man hinner inte allt, man orkar inte allt. Å det dör man inte av. Man vill mkt men bara acceptera att det funkar utan att allt är tiptop!
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen