Annandag påsk

Vad skönt det är med ännu en dag ledigt. Vi har hunnit se filmen Elias nu på morgonen och den var jättefin, tecknad norska fjordrar. Det var skönt att komma hem igår. Jag blev arg på pappa innan jag åkte för att han blev arg på mig, typiskt, men han förstår inte att mamma inte orkar vara med på allt så då måste jag påpeka det och då blir han arg. Han tror att vi vill hålla dem från kyrkan, men det är ju just det som tar så mycket energi och kraft från mamma plus att hon ska ta hand om pappa hela tiden. Blir lite less på deras så kallade vänner i kyrkan att de inte bromsar dem utan ber dem göra saker fortfarande, man blir så trött. De är gamla och behöver vila, men det hjälper inte att vi säger det till dem. Ja, ja....

Har just nu en klängande son på mig han är så fin och rolig och förgyller vårt liv, det är härligt. Får se vad vi hittar på idag, tar det nog lugnt.

Kommentarer

Anonym sa…
En lugn dag är aldrig fel!
Vi kom hem fr. Norge för 1½ timme sen ca. Åkte kl 04.00 i morse, så idag blir det lugnt här iallafall!
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen