Ska man skämmas

Ska man skämmas när man klagar över att man har för mycket jobb när människor blir av med jobbet? Jag förstår inte hur man ska kunna få lite harmoni i sitt jobb. Jag jobbar och jobbar, men hinner aldrig ifatt och sen får jag bara mer och mer uppgifter. Försöker jag säga stop och säga nej, nu vill jag inte ta på mig mer, så är det ingen som lyssnar. Alltså jag gillar när jag har mycket att göra, men nu är det på det gränsen att jag inte tycker det är roligt. Det är inte roligt när man börja glömma saker, eller när man inte kan vara trevlig och ge service mot sina kollegor. Sen är de tyvärr lite irriterande när det finns kollegor, som har tid att sitta och hänga och sen tjäna mer än mig, blä.....

Vet just nu inte hur jag ska komma ur detta ekorrhjul, vet inte om det hjälper att försöka byta jobb, jag trivs ju trots allt. Jag är inte bitter, men jag skulle vilja att det märktes i plånboken för all tid och engagemang man lägger ner. För vems skull jobbar man?

Kommentarer

Anonym sa…
Skicka över ett lass jobb till mej, jag har det luuuuugnt!!
Borde kunna fördela våra två jobb så det blir lagom för oss båda, eller hur!!
Ha en jätteskön helg!
Gillar dej hur mycket som helst!!
Kramkram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen