Olika referensramar på när det är akut

Hörde en rolig sak på radion idag som jag bara måste skriva om. En kvinna i Tyskland hade ringt Tysklands "112" ett antal gånger för att hon var i akut behov av en man och hon visste inte var hon skulle vända sig. Fantastiskt kul, vad tror hon? Och vem vill ha en sån kvinna tro? Ja, det är inte så lätt att vara singel, om man varit det länge, eller om man blir det igen vilket man inte tänkt. Många kan nog bli extremt desperata, men att ringa 112?!?!?!

Polisen hade tydligen blivit så arg att de tagit ur batterierna på hennes mobiltelefon tillslut. Är det 1a april eller?

Har lunch nu på jobbet så jag ska ta mig lite mat, en finduslåda kanske.....nej, nu i skrivandets stund kände jag inte för det. Jag går iväg och köper någonting godare. Det är ju trots allt fredag :O).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen