Familjen annorlunda

Har precis sett lite av tv programmet familjen annorlunda på tv4 och jag måste säga att jag beundrar dem. 10-barns familjen var på skidsemestern, 5-barnsfamiljen såg föräldrarna till att få lite egen tid och 8-barnsmamman pratade om vikten att få tid med varje barn. Något som stack ut ikväll som jag reagerade på var 10-barnspappan som tagit tillbaka frun efter att hon vänstrat för 10 år sen eller nåt sånt. 5-barns mamman som ville vara sexig för sin man och 8-barns mamman som verkligen satte tid enskilt med sina barn. Ikväll lät hon bl a en dotter ansiktsbehandla henne och sen gick hon på bågskytte med sin äldsta son. Ja, det finns människor att beundra.

Själv klagar jag över att ha en son i sängen och är inte så säker på att jag vill ha fler barn. När jag var 18-20 år så trodde jag att jag ville ha många barn, minst 4 och sen vara hemma hur länge som helst, som min mor. Men ack så jag bedrog mig själv, men det beror nog också på att jag kom igång så sent. Jag trivs så med att gå till jobbet, även om det kan vara tungt ibland det också. Fast finns det något jobb som är perfekt? Jag trodde även här att mitt var det, ett tag, men ack nej.

Ska nu sova så jag orkar upp och göra matsäck till mellangrabben som ska på museum med skolan. Det är också någonting jag inte gillar, alla dessa matsäckar. Hallå, vi lever i en tid då alla jobbar. Vi är inga hemmamammor som kan stå hemma och baka bullar och skicka med goda matsäckar. Skulle hellre skicka med pengar till Mc Donalds mat faktiskt, kan inte begripa att jag säger det. Jag har kommit dit, då jag accepterar att jag fixar inte allt som min mamma gjorde för jag har även ett heltidsjobb att sköta. Då får det bli lite snabbmat emellanåt.

Kommentarer

Anonym sa…
Hej Tina! Man kan väl säga att ni har 3 barn! Det är inte så illa. Själv har jag/vi medvetet stannat vid 2, är helnöjd med det. Med tanke på det liv vi lever och vill leva går det inte att vara för många i familjen. Hur ska man orka finnas till hands för andra om man har fullt upp med sitt eget? Jag orkar knappt se "Familjen Annorlunda", ger mig lite panik faktiskt:-).
Jag vet fler:-) som trodde att de var mer bullmammiga än vad de faktiskt var! Och andra som har gått åt andra hållet!

Livet blir inte alltid som man tänkt sig!

Kram Lina

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen