Dement eller.....?!

När jag skrev mitt förra inlägg så tänkte jag skriva om nåt som hände på jobbet igår. Jag visste att nåt hade hänt, men jag kunde inte komma på vad. Snacka om att tappa minnet, börjar nästan bli rädd för mig själv. Å, andra sidan så släpper jag jobbet när jag kommer hem och det är ju positivt. Vad var det nu som hände? Jo, det brann i vårt hus på jobbet. Jag satt nog själv på nedre botten och jobbade på som vanligt, Eftersom jag inte har något luktsinne så kände jag inget. Jag satt i telefon så stack en kollega in huvudet och sa att vi ska utrymma. Va? Vaddå? Nu? Datorn? Jaha......

I andra änden av huset så hade en askkopp futtat eld på taket, det brann rejält. Stora eldsvådor och en massa rök såklart. Jag fick med mig datorn och mina saker. Det var kallt ute... 3 brandbilar, 1 ambulansbil och flera polisbilar. De som jobbade i den änden av huset fick inte komma in mer under dagen. vi fick komma in efter 1,5 timma. Ingen skadad och i det stora hela gick det bra. Men vi stank rök hela bunten och jag som skulle åka kommunalt hem. Undra vad den fina damen tänkte som satt bredvid mig på bussen hem.....

Vi var alla överens om att vi inte hade någon bra utrymingsplan när något sånt här händer. Inget alarmrop, ingen uppsamlingsplats. En kollegas kille har uppsamlingsplats på sitt jobb fast de är bara 3 som jobbar där. Vi är snart 115, hmm...inte bra. Tror någon kommer ta tag i detta.

Kommentarer

jocke sa…
Ja, det var lite tomt på kontoret när jag klev in.

Såna här händelser manar alltid till eftertanke. Skillnaden mellan denna brand och att hela huset skulle ha stått i lågor handlar om minuter.

Turligt nog verkar ju brandkåren varit på plats snabbt.

Har upplevt några bränder och det är alltid en liten skitsak som skapar dom.

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen