Cykeltur

Tog cykeln ner till affären idag, det var en härlig känsla. Men det var lite kallt. Har skrivit i tidigare inlägg att jag ser fram emot våren och gläder mig över den, men jag måste säga att det känns lite jobbigt också. Jag blir så fruktansvärt trött på våren. Vet inte varför, det är precis som att kroppen inte klarar av för mycket ljus. Jag som älskar sol och värme, blir så besviken när jag inte orkar. Visst förra våren var jag ju gravid, så det kan väl spela in, men jag vet att det brukar vara så. Hösten och vintern har ju gått så bra, jag tycker inte jag varit så trött även om mannen tycker det. Känner nämligen redan idag att jag är lite tröttare i ögonen än vanligt, satt ute på altan en halvtimma. Därför kom dessa tankar upp nu. Kanske det har med min sjukdom och göra, får fråga läkaren. Ja, jag ska inte ta ut nåt i förskott utan hoppas på en ljus och pigg vår.

Imorgon är det dags att jobba igen. Lilleman mår bättre, men får vara hemma med sin pappas imorgon.

Kommentarer

Anonym sa…
Vilken sjukdom???? Vi träffas alldeles för sällan. Blir du trött av våren? Det är mycket jag inte vet!
Kram Lina
Tina sa…
Sjögrens syndrom - torra slemhinnor, trötthet och reumatiska besvär. Jag lider inte så av den, det går i perioder, men försöker leva som en frisk människa. Fast det är tråkigt att vara extra trött när man redan är trött av att vara småbarnsförälder.
Anonym sa…
Har du levt med det länge? Det är ju inget som har märkts utåt alls! Verkar jättejobbigt:-(
/Lina
Tina sa…
Det har nog legat latent så blev det värre efter Joel var född. Det upptäcktes på en hälsoundersökning för 1,5 år sen. Men som sagt, jag vill inte leva som att jag är sjuk, däremot blir jag påmind om det ibland. Sen har man ju fått en del svar på varför man mår som man gör ibland. Tråkig sjukdom att ha bara, för det finns inget direkt man kan göra åt det.

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen