Blä blä blä

Jag är så trött på att göra andras jobb. Är det inte projektledarens jobb så är det ekonomis eller chefens eller hans..... Teknikerna har blivit bättre i varje fall och kommer mer och mer in i sitt jobb och sina handdatorer, men för mig är det ändå självklart att hjälpa dem. Andra skjuter bara sina uppgifter ifrån sig och det retar mig. Jag hinner inte det jag bör göra, typ fakturera eller uppdatera serviceprogrammet. Nej, idag var det faktiskt inte roligt, men vad ska jag göra istället?!?!?!......

Sen har hon gjort det igen, svikit sin dotter. Hon lovar så mycket och håller det inte. Hon skulle ta med tjejen på kryssning i helgen, men hittade på orsaker till varför det inte blir utan de får ta det vid ett senare tillfälle. Tjejen hade verkligen sett fram emot det, hon fick det i födelsedagspresent i januari, hon skrev i FB i lördags "ska snart på kryssning med mamsen :O)". Vet inte om de har blivit så vana så de blir inte ledsna längre, de bara accepterar. Jag tycker så synd om dem. Får verkligen hoppas att de där senare tillfället blir.

Tränade på lunchen idag och funderar på att komma iväg på aerobics imorgon kväll. Det vore skönt att känna lite styrka i benen inför skidåkningen i helgen.....

Fick ett par trevliga timmar med Å i stan igår. Vi babblade på, för att vara effektiva och det var så mysigt. Sånt ger mig energi. Nu ska jag ta en dusch, den brukar det vara House på tisdagkvällar, men jag tycker inte det är lika roligt längre utan hans "gamla" team.

Kommentarer

Anonym sa…
Härligt att kunna träna på lunchen, duktig du är!
Ses kanske i helgen, jipiiie!
Har du utrustning eller använder du samma som för 15 år sen? Funderar på om mina skidor å pjäxor fortfarande funkar...
Kram Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen