Är det vår nu eller

Det ser väldigt skönt ut ute, grannen sitter ute på altan, så jag borde kanske sätta mig ute ett tag nu med när lilleman sover. Han har någon form av svinkoppor, det var förmodligen det han hade för ett par veckor sen när vi trodde han hade vattkopppor. Han har kvar sina utslag på kinden och sen är det en stor blåsa på ryggen, med flera runt i kring. Han ska inte vara ute, därför har jag hållt mig inne än så länge. Den här baktierien är tydligen väldigt smittsam. Stackars liten, han hade så svårt att sova här om natten, men i natt gick det bättre. Jag låg ju efter i sömn efter helgen och sen en dålig natt med honom så gårdagen var tuff, men jag kom i säng vid nio på kvällen. Skönt.

Lät dagen gå i ett i måndags, så jag inte skulle somna i soffan. Så jag städade och tvättade när jag kom hem från jobbet, vilket är så skönt idag för då kan jag verkligen ta det lugnt med lilleman. Passar då alltså på att sitta här vid datorn när han sover, men ska väl ta en dusch och en kopp kaffe också - ute på altan om det är skönt.....

Det var ju så kallt när jag åkte hem från jobbet igår, usch och blä. Blåsten kröp verkligen in i märg och ben, ville bara hem och krypa ner under en filt. Var då jag föreslog på FB att vi kunde flytta julen till nu, dels för att det var vitt och kallt och dels för att man är ledig och kan vara inne och kura i soffan. Ja, ja, våren närmar sig dock.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen