Vi har inte snö, men is

Kom äntligen ut idag med min kollega C på isen. Mannen skjutsade in barnen till centralen. Tjejen skulle med 2 kompisar till Leksand (inte se melodifestivalen), mellankillen skulle till kusinerna i Säter. Tåget var fullt, tjejerna tog bussen, men mellangrabben mådde inge bra så han åkte med hem. Tyvärr var det kräksjukan, fy den kom till vårt hem också. Ja, det är bara och hoppas på att vi andra slipper.

Det var härligt på isen, vi körde drygt 2 mil. Det var ju första gången för mig i år, och det kändes. Gick inte så bra hela tiden. Hade med mig lite varm choklad och kexchoklad, så det var riktigt mysigt. Tack till C som äntligen fick ut mig.....

Har nu sett melodifestivalen, bra låtar direkt till Globen. Men jag blir så besviken på svt som inte kan hålla sig bort från sex och sprit skämt på familjeunderhållningsprogram. Detta sitter ju de flesta barn och tittar på och han som ska åka runt och hitta det musikaliska vykortet eller vad det heter sitter och dricker i bilen....blä...precis som att det skulle var ok. Det är inte ok. Suck.
Har tidigare försökt klaga på svt:s hemsida, men hittade ingenstans jag kunde göra det då. Får väl kolla nu igen. Men nu ska jag släppa det och kanske se en film.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen