"fredagsölen"

Blev igår på jobbet så det blev inte så livat eller sent. Åkte härifrån kl 19 faktiskt. Men det var varmt och trevligt. Vårt företag har köpt upp ett företag till med runt 20 pers, så det skulle vara lite samkväm med dem igår. Det var 7 st som kom från det företaget. De är minst sagt lite skeptiska, dels är det som att gå över till en konkurrent och dels kommer de förlora sin lilla företagskänsla som de har. Men jag tror att det kommer bli jättebra, erfarna rävar som kommer till oss och bidrar plus att vi blir starkare i vår branch. Det är ett företag som i stort sett bara jobbar med service, så detta kommer röra mig ganska mycket.

Tycker det är lite roligt att se i varje fall hur folk är och reagerar, både i det företaget men också hos oss. Jag jobbar ju med service och med tekniker hela dagarna och får väl säga att jag har lärt mig att hantera dem ganska bra. En säljare är inte som en tekniker och det mötet fungerar inte alltid. Ja, det är roligt med människor och människokännedom.

Bokade resan igår också, ca 11 000, är väldigt nöjd med priset. Ikväll ska jag på tjejmiddag, trevligt. Vi har inte kommit iväg till snön i Säter ännu, vilket känns lite trist. Nu är mannen hängig hemma, hoppas få komma iväg innan den smälter. Det verkar finnas snö i hela Sverige utom i Sthlm, tycker jag är lite konstigt. Det har ju varit kallt då kan vi väl få snö också.

Men snart är det bättre tider.....VÅR!!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen