Svärföräldrar och gospel

Har haft svärföräldrarna på besök i helgen, det är alltid lika trevligt. Det var ju inget roligt väder att vara ute i så då är det trevlige med besök och sitta inne och prata, umgås och äta tillsammans. Tjejen fyllde 14 så det blev lite firande av också. Hon var så tacksam och glad.

På lördagen fick mannen ett samtal från vår pastor där han frågade om F vill åka på studiebesök till någon församling i Karlstad tror jag att det var och se hur deras "stund för barnen" ser ut i Gudstjänsten. Jag blir så otroligt glad, detta är en församling där alla ska känna sig välkomna och delaktiga, gammal som ung. Det är så roligt att få vara en del av det.

Igår kväll så var jag och tjejen iväg på körövning. Vi ska börja sjunga gospel och det är i gospelkören i vår kyrka. Vår musikansvarig är så otroligt duktig, på musik, gospel, barnmusik, kyrkokör, flöjt, jazz och jag vet inte vad. Jag blir mäkta imponerad. Det är roligt att börja sjunga igen, jag har inte gjort det på ett par år. Så det blir ett par konserter och en mässa här under våren. Ser verkligen fram emot fortsättningen. Det är också häftigt hur gospel drar folk, igår var vi 24 personen, jag kände igen 4 från kyrkan, resten var folk från trakten. Kanske de är med i någon annan kyrka, det vet jag inte än. Det ska bli roligt att lära känna dem.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen