Stjärtlapp på is

Igår när jag och lilleman var på väg hem från dagmamman så ville han stanna vid våra lilla backe och leka. "Ja, men det är ingen snö här", säger jag, "det är bara is". "Här är det snö", säger lilleman och pekar på 1 cm snötäcke. Ja, lilleman har inte upplevt så mycket vinter än, stackars barn...

När jag kommer hem från jobbet så vill jag bara gå in och lasta av mig och komma igång med maten, jag har så svårt för att stanna ute med en gång. Så jag gick in och lilleman var kvar ute på vår tomt. Efter ett tag kom han in, men då sa jag till honom att jag kunde komma ut ett tag. JAAA, ropade han glatt. Då kom även mellangrabben och frågade om han fick vänta med läxan och gå ut med oss. Självklart.

Så på med monderingen och sen åkte vi stjärtlapp på en isbacke i 1 timma, det var riktigt roligt. Lilleman var så duktig, han tog inte en paus utan knata upp och åkte ner i ett hela tiden. Härligt. Mellangrabben åkte miniskidor och hade roligt han med.

I morse gladdes vi över den lilla snön som kom i natt, men nu mitt på dagen så är det inte så mycket kvar. Vi får nog ta och åka till Dalarna snart.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen