Nytt år

Ja, så var vi inne på ett nytt år igen 2009. Mitt 2008 var upp och ner, men hösten var harmonisk och lugn. Det slutade gott i goda vänners lag. Vi hade några vänner här hemma och vi hade delat upp maten. A&P stod för förrätt - spenat och fetaost pirog - mycket gott + dricka. Jag och mannen stod för huvudrätten - oxfilé (julklappen från jobbet) och klyftpotatis med andra rotfrukter i ugn - mycket gott, F stod för efterrätten - saffransmousse - mycket gott. A hade godis med sig och E frukt - mycket gott, det är så skönt när man kan dela på det. En hellyckad kväll med god mat, god gemenskap, fyrverkerier som grannarna bjöd oss på och en härlig bön och lovsångstund efter det. Sedan fortsatte vi ett par timmar till med sällskapsspel. Kul kul.

Nyårsdagen tillbringade jag stor del i soffan, var riktigt seg. Sedan var det dags att jobba igen och det var segt. Så jag kompade på eftermiddagen och åkte och badade med mannen och lilleman istället. På måndag ska jag jobba igen, kan inte förstå att vi inte blir bjudna på denna halvdag, men så är det. Min bror med familj har kommit hem från Indien och det känns skönt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen