Julen är borta och helgen slut

Ja, så var helgen snart slut. Hade en mysig fredag med lilleman. Ett par timmar hos K och dotter A, jättemysigt. Mötte upp mor och far vid t-banan och hjälpte dem på då de skulle in till stan på begravning. Åkte hem, lilleman somnade i bilen och fortsatte sova när jag bar in honom till sängen. Jag och mellan grabben, som var hemma och sjuk, åt lunch. Städade och tvättade. Så skönt att få gjort det på en vardagsdag, så kan man sen ha helg i lugn och ro. Hämtade mannen på jobbet och skjutsade samtidigt mellangrabben till hans mamma.

Mor och far kom lite senare och då åt vi nachogratäng ihop. Lördagen var vi tillsammans och tog det ganska lugnt. Vi lämnade lilleman hemma hos mor och far och åkte för att handla födelsedagspresenter och bröllopskläder till mannen. Otroligt skön att ha det gjort, men det kändes lite tråkigt att man inte utnyttjade den barnlösa tiden till att ta en skridskotur. Det var ju så otroligt fint väder. Hoppas på fler såna dagar i januari och februari.

Har idag varit på Gudstjänst, bjöd mor och far på en lätt lunch innan de åkte hem. Jag tog mig en tupplur innan jag städade bort julen. Nu så är den borta och det känns helt ok. Jag har ju lite svårt att ta bort den, men den kommer ju som sagt tillbaka. Ska slappa lite framför tv:n innan den nya arbetsveckan imorgon.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen