Frajdaj

Det är så skönt med fredag, även om jag trivs med att gå till jobbet så är det så skönt att få lite tid hemma. Städade igår, så helgstädningen är fixat, då är fredagen ännu bättre. Har en del att göra på jobbet, det är sista fredagen i januari så jag behöver få lite fakturerat....

Har annars läst en del i Dagen den här veckan som jag gått och tänkt på. I fredags fick jag svenska journalen, men läste den först i måndagsmorse. En kvinna var med i en församling i sydsverige, som utvecklades till en sekt. Hon blev mobbad och både psykiskt och fysiskt misshandlad i flera år. Så fruktansvärt. Tänker på alla dessa människor som går in en sån församling med en god vilja och vill satsa 100 på Gud och Hans kallelse, men så blir det så fel. Pga manipulativa ledare med maktmissbruk. Blä, jag blir så arg och det gör så ont. Någonstans hade denna kvinna efter att legat inne på psyket mod och insikt att söka upp sig till en sund kristen, och få stöd, det gladde mig. Gick ut och läste lite om denna sekt på nätet, det visade sig att de har ett väldigt pådrag med ett konferenscenter, lite Texasinspirerat. Men de driver detta med ideella insatser, det är ju företag som betalar en massa pengar för att ha sin konferens där och verkar vara helnöjda. Var går pengarna? Jag blir riktigt upprörd, skulle vilja säga till dessa företag att inte stödja en sån här "sektorganisation".

Så kommer en film om Knutby nu också, suck. Nej, den vill jag inte se. Varför dra upp allt igen?!??!

Men som sagt nu är det fredag, jag har på lite 80-talsmusik på jobbet och ska fortsätta med fakturering. Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen