200:de inlägget

Har varit på ännu en lyckad kick off. Så många platser kan ju inte slå den vi var på för ett år sen -Dubai, men stämningen är oftast den samma - på topp och det är "sketakul". Ganska mycket det samma ord från vd och övriga avdelningschefer om året som gått och kommande år. Det ser bra ut trots krisen som är, så det är väl bara att jobba på och hoppas att det blir ännu ett kanonår för oss. Vi befann oss i Ösmo, mot Nynäshamnshållet. Var själva på anläggningen, vilket är skönt, slipper tänka på att vi stör andra. Kvällen var fylld med god mat, trevlig gemenskap och än en gång mycket dans. Härligt för mig som älskar att dansa, men även jag blir trött. 11 tjejer på 80 grabbar..... ja, nu dansar inte alla grabbar, men man har någon att dansa med hela tiden om man så vill.

Dagen efter hade vi en föreläsare vid namnet Anders Haglund, det är 3:e gången vi har honom. Han är grym, otrolig på att prata och inspirera. Det han vill är att få oss att lyfta blicken, att se att det är bara jag själv som kan förändra min situation, mitt tillstånd och humör osv. Man sitter alltid och funderar på vad han är för en människa, lever han upp till allt själv, ja förmodligen, vilket är otroligt.

Jag sitter också och blir väldigt tacksam för alla inspiratörer jag hört genom åren inom kyrkan. Vilken skatt vi har här och det kan vi få gratis varje söndag. En sån föreläsare vi har på jobbet kostar 60 000 för en dag, sjukt. Och där har man suttit och somnat ibland i kyrkan, eller tänkt på annat. Visst alla talare i kyrkan är inte bra, men många är bra. Och vilket forum det är där vi verkligen kan få varann att lyfta blicken och tänka steget längre, att utvecklas och ta emot mer från vår otrolige skapare. På något vis så är det ju inte bara talaren i kyrkan som bidrar till det utan det gör vi alla, vi inspirerar och lyfter varann genom att finnas till hands för varandra. Vi ska nog våga utmana varandra lite mer.

Kommentarer

Anonym sa…
Du är så duktig att skriva Tina!! Å det är alltid lika kul att se att det finns ett nytt inlägg när man loggar in.
200 st, det är bra jobbat det! Grattis!!! :-)
Hoppas vi ses snart!
Kram Gilla

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen