Rapport från dygnet i stan

Fredagkvällen blev intressant. Jag och även Å var förkylda, jag hade ingen röst och Å hade lock för örat, så vi hade problem att kommunicera kan man säga. K satt där mitt emellan och log. Hade man vetat innan att vi var så pass krassliga så hade vi gått till en lugn harmonisk restaurang och bara njutit. Nu tänkte vi, att vi är aldrig ute så vi går till Mest så vi får lite partystämning, hm..... 3 Mammor på vift :O). Maten var sådär, när vi ätit färdigt kom en engelsktalande kille och ville sitta vid vårt bord. Vi trodde han skulle äta, men han ville ha sällskap. Stackars kille han satte sig vid fel bord. För det första blev vi lite förvånade då vi inte gör så i Sverige, sätter oss vid ett bord där folk äter. Skillnad om man sitter i en bar med en öl. För det andra hade vi ingen talförmåga och hörde inget så vi gjorde oss inte förstodda. För det tredje skulle vi precis gå, vilket vi också gjorde. Så han blev ensam vid ett bord, där ingen svensk kommer och slår sig ner i varje fall...

Vi gick vidare till "Muggen", tog en latte och satt och prata ett tag. Där var det lugnt och mysigt. Kl 23 åkte K hem, jag och Å gick till en lägenhet på Söder och satt sen och pratade till 02. Riktigt mysigt, det var längesen vi gjorde det.

Efter en god nattsömn där ingen son störde oss på natten så vaknade vi vid 7 och kände oss utvilade. Gick upp vid 8.30, satt länge vid frukostbordet och tog oss sen ut på stan. Jag hittade en del toppar och kände mig väldigt nöjd. Vi fikade på Vetekatten och åt kebab lite senare. Funderade än en gång varför inte vi kan ha lika goda kebaber i Sverige som i Australien. Var hemma vid 19 på kvällen. Det var ett mycket mysigt dygn, att få vara med Å så länge. Hon är ju på väg till västkusten om ett år ungefär så nu gäller det att få såna här stunder innan hon flyttar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen