Ingen soffa

Nej, det blev ingen soffa idag. Joel sov till 15 och dit vi skulle stänger 16 så det får bli en annan dag, imorgon kanske...

Men jag har tvättat, städat och bakat i varje fall. Lagade också lite extra mat till en familj i församlingen som går igenom en tuff tid just nu med cancer och strålning och så. Slängde med en påse nybakta saffransbullar och körde över till dem. Hon var borta och han höll på att lägga barnen, men någon mor- eller farmor öppna och tog emot. Vad härligt det är att ha nära till sina vänner i församlingen :O).

Mannen håller på att lägga Joel och snart ska jag gå upp och vi ska äta saffransbullar. Låter som vi bara fikar här, på helgerna gör vi det. I varje fall om jag får bestämma. Mannen min är inte spontant fikasugen, men han äter när det serveras. Därför trivs jag också väldigt bra i vår nya kyrka, där det serveras gott hembakt efter varje söndagsförmiddagsgudstjänst.

1 vecka kvar till advent, jag var sugen på att sätta upp ljusstakar och stjärnor idag, men jag ska hålla mig en vecka. Jag tycker det här är en jättemysig tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen