Gemenskap

För mig är den kristna församlingen inte kyrkbyggnaden eller hur pastorn är eller vilka sånger man sjunger. För mig är församlingen människorna och gemenskapen man har med dem. Tycker det är så trevligt att gå till Hässelby missionkyrka, vi är nästan alltid kvar till sist, vi sitter och pratar och lagom när man ska gå så kommer nästa och sätter sig. Igår satt vi med ett gäng 50-åriga damer, mycket trevligt. När vi reste oss så kom 92-årige "Jocke" och satte sig och berättade roliga sanna historier för oss. Livet är så rikt när man får ha den här gemenskapen. Joel sov hela gudstjänsten och fikastunden så vi hade det verkligen lugnt.

Sedan åkte vi en tur till Barkarby för att kolla in 2 olika soffor. Fy vad med folk det var, nu har julruschen börjat, puh.... Det var inte ens löningshelg, kan bara tänka mig hur det blir kommande helg. Jag tänkte inte handla då i varje fall, fast jag vill så gärna ha nytt gardintyg till advent och barnens rum. Får se om jag väljer någon annan lugnare affär än Ikea. Och vi har inte bestämt oss för om vi ska köpa soffa/or eller ej, orkade inte besluta det igår.

Och idag fortsätter det att snöa, det är ju så härligt. Tänk om detta fick ligga i åtminstone 2 månader nu. Men så är det tydligen inte, på torsdag ska det bli plusgrader.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen