Den levande sjungande julgranen

Ja, det är ett långt namn på en konsert. Det är Filadelifiakyrkan i Stockholm som sätter upp denna härliga konsert varje år. Jag har varit på den någon gång för 15-18 år sen med mina föräldrar. I år har de 20-årsjubileum. Jobbet bjöd anställda med familjer, otroligt snällt. I fredags hade de biljetter kvar så vi fick bjuda med vänner eller större del av familjen. Jag fick även med vår dagmamma med hennes familj, kul.

Den var jättebra, bred musikstil och framträdande, mycket sång, gamla kända julsånger, men också en del nytt. De får fram julens budskap om att ge, men självklart julens evangelium. Joel satt också och mös och titta, blev lite trött ibland och la sig i knät, men satte sig raskt upp om det när det kom en raplåt. Vi åkte t-bana in vilket också blir en mysig sak när vi inte gör det som familj annars. Sedan gick vi till Mc Donalds vid Fridhemsplan och åt innan t-banan hem igen.

Bilen stod vid Råcksta, så vi svängde in till nyöppnade Lidl hos oss, bra med ny butik och lite konkurrans. Imorgon är det 1:a advent, mysigt. Jag blev klar med pyntningen igår kväll och det är så mysigt här hemma nu. Ska gå och slå in några paket till min kära familj. Ingen tradition jag har, men det kan det kanske bli.... :O).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen