Vi hade i varje fall tur med vädret....

Jag var nämligen i stan med hela min familj + svärföräldrarna i lördags. Vi tänkte ta oss en tur upp i stadshuset, men det var stängt för säsongen, så vi tog oss en lång promenad i gamla stan, sedan mot Hötorgshallen och där åt vi. Sedan promenarade vi mot norra mälarstrand där vi hade bilen. Jag tycker det är mysigt att gå runt så i stan utan att ha något särskilt ärende. Men det tyckte inte svärfar, han hade det trevligt en timma kanske, sen hade han nog gärna åkt hem. Jag köpte lite fin choklad och stack till honom det och det hjälpte ett tag. Dagen innan hade vi funderat på att ta en skogstur, men eftersom de har närmare till skogen hemma än Stockholm så valde vi Stockholm. Jag gör nog inte om det... Har hört om karlar som avskyr att gå på stan, min man gillar inte shopping direkt, men han kan tycka det är mysigt att strosa runt lite. Men den äldre bryr sin inte om oss andra i slutet utan tycker bara synd om sig själv. Han var glad hemma i soffan igen, efter lite fika och senare taco. Sen hade vi inte sån tur med vädret. Det var fint till en början, men sen blev det lite ruggigt och kallt.

Hörde för någon vecka sen att "Vi hade i varje fall tur med vädret" ska komma med del 2, det kan ju bli kul.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen