Mycket händer på kort tid

Ja, ibland känns det så. Speciellt om man ska sitta och sammanfatta en helg så här. Min helg kändes väldigt lång, men det beror väl delvis på att jag var hemma med lilleman ons-fre. Ons och tors så sov han bara en halvtimma vid lunchtid, den där stunden då man vill sitta för sig själv ett tag och koppla av med en kopp kaffe och läsa tidningen, och få huset städat och få tvättat och sen sitta en stund vid datorn, men så blev det inte. Han var ju ganska hängig så mesta tiden gick åt till att bara vara med honom, lite städat fick jag faktiskt. Skönt. På fredagen var han piggare så då var vi ute och gick bland många härliga höstblad vid Riddersvik Herrgård, sedan sov han faktiskt i 3 timmar. Så jag hann nästan med allt som jag nämnde ovan....

På lördagen så bar det av till min syster 1,5h bort på lunch och sedan var det dop för hennes lille son Melker. Det var ett fint dop, jag sjöng så vackert....hm, vackert kan jag nog inte sjunga, men jag tror att det lät bra. Melker var glad och skötte sig utmärkt. Trevligt fika efteråt med familjen och svågerns familj. Sedan bar det av hemåt igen. Vi hängde framför "Stjärnor på is" på kvällen, snacka om att man bara fördrev sin tid, vet inte om det var så mycket att titta på. Jo, i lördags var det rätt kul, men kan det vara roligt 10 lördagar till? Jag vet inte, man får väl kolla och se... :O).

Söndag: Vilken regndag från morgon till kväll. Jag tog en promenad hem efter kyrkan så lilleman kunde somna i vagnen, det var faktiskt skönt, men det var också det enda jag kom ut. Var trött resten av dagen. Bestämde oss för att gå med i kyrkan här ute där vi bor och det känns väldigt bra. Kul.

Idag har det varit flyttdag på jobbet. Nu har vi äntligen flyttat ner till lagret. Vi som inte trodde vi skulle få dagsljus där nere insåg idag att det blev för mycket ljus så jag klarade inte av att sitta där, det blev för varmt. Men jag snodde lite persienner från övervåningen och sen blev allt bättre. Så nu sitter serviceavdelningen på plan 1, sutterängplanet, det fräschaste och nyaste. Otroligt snyggt blev det, så jag får bara backa ett steg och erkänna det att det blev väldigt bra :O).

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen