Matsedel

Var hos K&A för dryga veckan sedan och hade det väldigt trevligt. K hade gjort en matsedel för en vecka eller om det t o m var 2 veckor framöver. Jag beundrade henne och sa att det har jag tänkt i flera år, men det blir liksom aldrig av. På måndagen för en vecka sen var jag hemma med Joel då dagmamman hade planeringsdag. Det var så mysigt. Vi hann med det mesta, rensa ute i trädgården, måla med vattenfärg och Joel hann bada. Sen när han sov så satt jag och gjorde en matsedel för 2 veckor framöver och jag har i stort sätt lyckats hålla den. I lördags så bytte jag rätt, men hade samma grundingredienser, som var tänkt från början. Igår tog jag inte det som stod då vi behövde göra slut på rester så idag blir det det jag skulle gjort igår. Någon variant av det C bjöd mig och J på sist. Gott. Måste säga att jag är riktigt stolt över mig själv. Hoppas jag kan fortsätta med detta då mycket blir så mycket enklare. Speciellt när jag har blivit tvungen att börja storhandla då jag inte vill handla på närmsta ICA för att slippa stöta på en obehaglig person.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag och andra

Bollar i luften

Sorgeprocessen